Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2011 13:37 - Чаровният Залцбург
Автор: kometapg Категория: Други   
Прочетен: 23683 Коментари: 50 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Отново съм тук. Макар срещите ни да стават все по-редки, този път  ми се иска  да ви поразходя малко по на запад. В един град с особено очарование, разположен в подножието на Алпите - Залцбург. Там ме заведе едно пътуване, което очаквах от близо половин година с нетърпение.
    Пътят до него, на територията на Австрия  изключително живописен. Редуват се невероятни зелени поляни с високи отвесни върхове, които зимата приютяват любителите на алпийските спортове. Пътят из Европа с автобус си е доста изморителен и дълъг, но когато си с подходяща компания и виждаш интересни и нови места, се превръща в истинско удоволствие.
   Залцбург е столицата на едноименната австрийска провинция. Градът е наричан още и градът на Моцарт, защото тук е роден великият композитор. Това е най-старият град на територията на днешна Австрия. Разположен е в подножието на Алпите между Бавария и Тирол.  Името му означава Замък от сол, което е свързано с названието на реката Залцах -солената река, която минава през града. В края на 8 век градът получава статут на архиепископство и се превръща в един от десетте основни града в Европа.   
  image

Пристигаме в града и тръгваме по малките улички, пълни със старинни сгради.

image

Не след дълго се озоваваме сред градините на двореца Мирабел. Това е един чудесен парк, пълен със зеленина и алеи с мраморни статуи на божества.

image

Дворецът е една красива сграда, която успяхме само да снимаме отвън.

image

Да седнеш на някоя пейка сред зелените алеи и да се любуваш на всичко ноаколо, си е истинско удоволствие.
image


image

image

   Няколко улички по-надолу е родната къща на Херберт Фон Кареан, който е бил дълги години диригент на Виенската филхармония. Красивата сграда беше обект на особено внимание от фотографите. Тя е разположена в непосредствена близост до река Залцах. .

image

  Градът е разделен на две от реката. Изгледът от мостовете над нея е невероятен.

image

image

   Но най-интересното, докато минаваме по един от мостовете, бяха закачените от влюбени младежи катинарчета, които според старо вярване заключват завинаги техните сърца в едно в този град.

image

Светлите и чисти сгради са разположени от двете страни на реката.

image
  
Обикновена гледка за Австрия е да видиш велосипедист. Там голяма част от хората се придвижват с колелета, като по този начин въздухът остава доста чист. Ако можехме и ние в България да възприемем това, би било чудесно. Бихме си спестили и задръстванията по улиците, и мръсния въздух.
image

  Навсякъде из града са пръснати цветни и пъстри магазинчета, които създават настроение.

image

Уличните художници също са навсякъде.

image

   А ето ги и прословутите бонбони „Моцарткугелн“, с лика на Моцарт, известни по цял свят. Те са сътворени през 1890 г. от Паул Фьорстер. Повсеместни са и кокетните магазинчета, пълни с добре известните червени кутии.

image
   
И ето на една от улиците има скупчени доста хора. И има защо. Това е родната къща на великия композитор Волфганг Амадеус Моцарт, превърната в днешни дни в музей. Всяка година през месец ноември в града се провежда Залцбургският музикален фестивал, за който се продават най-скъпите билети в света.
 


image

Входът на къщата.

image

Продължаваме по старите и тесни улици.

image

На много места се извисяват часовникови кули.

image


image

   На малък площад сред кафенета попадаме на най-малката къща в Европа. Местните жители разказват, че е построена от един беден човек, който искал да докаже на бащата на бъдещата си жена, че има къде да я приюти, и че ще се грижи за нея подобаващо. Това мъниче е направено между две доста големи сгради, но си има всичко - прозорец, вход и дори надпис.

image

Не мога да не забележа на близката улица и това интересното съчетание между, часовник, барометър и уред за измерване на влажността на въздуха

image

Улиците ни водят към едни от красивите площади в Залцбург.

image

Ако ви заболят обаче краката, местните жители предлагат и друг начин на придвижване - с файтон. Но това удоволствие решихме да го пропуснем.

image



image

   Площадът, на който спираме е  “Резиденцплац”. Тук се намира резиденцията на залцбургския архиепископ. В средата на площада е един от многобройните красиви фонтани в бароков стил, както и всичко заобикалящо ни. Встрани  се намира и бароковата църква “ Свети Михаил”.

image

   В непосредствена близост е и малкият площад Моцартплац със статуята на Моцарт.  Тя е точно пред сградата, където някога е живял с жена си. Интересна е историята около тази скулптурна фигура.  Когато е била поставена, тя е била обърната в противоположната си посока с лице към сградата. Но тъй като отношенията между Моцарт и жена му не били особено добри, тя накарала майсторите да я обърнат обратно, за да не гледа лицето на своя съпруг.



image

Упътваме се към едно от най-красивите места в града-катедралата.

image

Площадът при катедралата е много красив. На него се издига една великолепна скулптурна група, като на върха й е св. Богородица.

image



image

   Фигурите са направени като допълнение към катедралата и това може да се забележи, когато се застане на точно определено място. Тогава може да се види как ангелите от катедралата сякаш поставят златна корона на главата на св. Богородица.

image

  Пред портите на самата катедрала са поставени скулптурите на кардиналите на града по времето, когато е строена сградата. Тя е горяла цели осем пъти, като последният й архитект е бил Винченцо Скамози. На входните врати са изписани три години - 774, 1628 и 1959 г., които символизират построяването на катедралата. Това са - годината на построяването й, възстановяването й след пожар, и това след Втората световна война.

image

   Напускаме площада с катедралата, като се озоваваме на едно не по-малко интересно място. Там е златното кълбо с човекът, който е стъпил върху света. Едно съвременно изкуство, привличащо погледите на всички.

image

   А в дъното на този площад отново е един прекрасен фонтан в бароков стил със скулптура на Нептун, който не мога да не снимам. Казват, че който иска да остане в града трябва да пусне във водата монета.

image

През една арка попадаме пред разкошна сграда-музей на съвременното изкуство.

image

image

Време е вече да напуснем красивите площади и да се упътим на съвсем друго място- крепостта " Хоензалцбург ", която се намира  на възвижението непосредствено над града.

image

   Макар че разстоянието до крепостта може да се измине пеша по близките улички за петнадесетина минути, месните жители са направили електрическа мотриса за по-мързеливите.


image

Но ние естествено избрахме по-интересния път-пеша и тръгнахме по една тясна стръмна уличка, която не ни разочарова с интересните неща на нея.

image



image


image

image

Ето я първата порта на замъка.

image

След нея обаче ни очаква още една.


image


image

   Вече сме в " Хоензалцбург". За съжаление не можахме да влезем в самия замък, защото беше временно затворен, но и вътрешните дворове и тераси си заслужаваха разглеждането и обиколката.
Строежът на символа на града е започнал през 1077 г., а в края на века крепостта била напълно завършена.

image

Крепостта е най-голямото крепостно съоръжение в Европа и обиколката й отвън отнема най-малко един час.

image

image

image

В един тунел, водещ към по-вътрешния двор са разположени и отбранителните оръдия.

image

image

Стигаме до една от терасите на  "Хоензалцбург". Оттук можем да видим част от околността.



image


image

А от другата страна като на длан е целият град, разположен на двата бряга на реката.
Никой от туристите, стигнал до това място не пропуска да направи своите снимки.


image


image

Ето, че ви доведох до финалния завършек на обиколката си из стария Залцбург. Не ми се искаше да си тръгвам оттук, но времето на престоя ни беше ограничено. Чакаха ни други, не по-малко интересни места. За тях може би ще ви разкажа друг път.
Надявам се, че ви беше интересно.





Гласувай:
41



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Голяма разходка,
15.10.2011 13:41
сякаш бях там :))))))))))

Валя
цитирай
2. kometapg - yotovava
15.10.2011 14:07
Благодаря ти! Радвам се, че беше с мен! Хубави почивни дни, без дъжд!:)
цитирай
3. ckarlet - Eх, страхотно приключение, при...
15.10.2011 16:37
Eх, страхотно приключение, приятелче! Човек трябва да намира време за подобни разходки. Така зареждат...
Поздрави!
цитирай
4. stela50 - Благодаря за красивата разходка , мила ...
15.10.2011 17:13
С теб успях да стигна до едно от местата ,
които бих желала да посетя ...
Поздрав и хубави дни !
цитирай
5. kleopatrasv - Благодаря ти, с голямо удоволствие ...
15.10.2011 18:04
Благодаря ти, с голямо удоволствие разгледах всичко. Поздрави за чудесния постинг и хубавата разходка!
цитирай
6. naidobriq - С голямо удоволствие разгледах ..Благодаря ти:)
15.10.2011 18:18
Хубава вечер ти желая..
цитирай
7. thefaceoftheshadow - Благодаря!
15.10.2011 19:16
Благодаря ти за чудесната разходка! Поздрави!
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - Чудесни снимки, Светле!
15.10.2011 19:49
Благодаря за разходката!:) Наистина е чаровен... Сърдечни поздрави и хубава вечер от мен!
цитирай
9. kometapg - ckarlet
15.10.2011 21:34
Наистина си беше страхотно приключение, което ми донесе страшно много впечатления за много дни напред. А и хванахме последния ден преди да завалят проливните дъждове. Благодаря ти, че беше тук! Хубава вечер!:)
цитирай
10. kometapg - stela50
15.10.2011 21:36
Винаги ми е приятно да се разхождаш с мен, макар и виртуално! Пожелавам ти в действителност да видиш тези места! Желая ти хубава неделя!:)
цитирай
11. kometapg - kleopatrasv
15.10.2011 21:39
Благодаря ти за хубавите думи, адашке! Надявам се и друг път да идваш на разходка с мен! Поздрави!:)
цитирай
12. kometapg - naidobriq
15.10.2011 21:43
Благодаря ти! И за мен беше удоволствие да си тук!:)
цитирай
13. kometapg - thefaceoftheshadow
15.10.2011 21:46
Аз си удържах обещанието! Ще ти пожелая да видиш много повече неща от тези, които аз успях да видя! Благодаря ти, че винаги си тук!
цитирай
14. kometapg - malchaniaotnadejda7
15.10.2011 21:53
Сърдечен поздрав и за теб! Радвам се, че ме посети! Хубав почивен ден!:)
цитирай
15. monaliza121 - Надявам се, че ви беше интересно.
15.10.2011 21:58
Не се надявай, а бъди сигурна. Разгледах даже два пъти. Била съм във Виена, но така и не ми остана време да пътувам до Залцбург. Но... и това ще стане.
Благодаря ти, за хубавия постинг и настроението, което ми създаде.:))
цитирай
16. kometapg - monaliza121
15.10.2011 22:10
Вече съм сигурна!:) Аз пък не стигнах до Виена, но ще наваксам, както ти за Залцбург!:)
Беше удоволствие за мен да споделиш! Желая ти хубава вечер!:)
цитирай
17. kasnaprolet9999 - Повече от интересно бе, направи ни ...
15.10.2011 22:16
Повече от интересно бе, направи ни фантастична разходка, то и на мен не ми се тръгва и бая се застоях. Много подробно ни разказа за всичко, за което благодаря от сърце.Поздрави!!!
цитирай
18. desilazarova - И на мен страшно много ми хареса! ...
15.10.2011 22:31
И на мен страшно много ми хареса! Наистина все едно те следвах по всяка улица и площад! Поздрави!:)
цитирай
19. iliada - Благодаря, че ми припомни, kome...
15.10.2011 23:14
Благодаря ,че ми припомни,kometapg!:)
цитирай
20. kometapg - kasnaprolet9999
15.10.2011 23:36
Радвам се, че ти хареса! И на мен много ми хареса в града и не ми се тръгваше! Поздрави!:)
цитирай
21. kometapg - desilazarova
15.10.2011 23:37
Благодаря ти! Винаги си добре дошла!:)
цитирай
22. kometapg - iliada
15.10.2011 23:51
Приятно ми е, че беше тук! Поздрави и хубава неделя!:)
цитирай
23. erato7 - Много ми хареса разходката с теб, ...
16.10.2011 09:12
Много ми хареса разходката с теб, Светличка! Много увлекателно разказваш. Впечатли ме чистотата и подредеността на всичко. Защо не може и у нас да е така!?:(
цитирай
24. kometapg - erato7
16.10.2011 12:32
Наистина всичко е изключително чисто и подредено, и то не само в града, а и като се придвижваш из цялата територия на Австрия. На мен ми направи страхотно впечатление, че всички поляни, които видяхме са окосени, а всяка къща е с балкон с цветя-сякаш гледаш картичка. Сравнението с това у нас е невъзможно!
Радвам се на посещението ти и ти пожелавам хубава неделя!:)
цитирай
25. bubolina111 - била съм там
16.10.2011 15:50
и после често казвах,че бих живяла една година в Залцбург-хубаво е.
цитирай
26. bven - Да - сега разбирам защо преди доста години отказах една екскурзия до града:))
16.10.2011 16:13
Благодарение на теб го разгледах от стола си спокойно, без да се изморявам и тичам и естествено, безплатно!
Хубав ден и благодаря за снимките!:)
цитирай
27. megg - Много хубави снимки!
16.10.2011 16:15
Уловили мигове от още по - хубави места! Благодаря за удоволствието от докосването до красотата, старината; до един друг свят! Вървях с теб, Светле, и въобще не ме заболяха краката! :))
Топла неделна вечер!
цитирай
28. kometapg - bubolina111
16.10.2011 21:38
Здравей! Само една ли!? Благодаря ти, че се отби! Поздрав и усмивка от мен!:)
цитирай
29. kometapg - bven
16.10.2011 21:41
Честно да ти кажа, мисля, че не е лошо следващия път да приемеш предложението да отидеш там! На живо е много по-хубаво!Радвам се, че ти хареса!:)
цитирай
30. kometapg - megg
16.10.2011 21:52
Благодаря ти, че беше с мен! Аз и затова направих този постинг-чрез снимките да се докоснем до един хубав и малко приказен свят! Желая ти успешна нова седмица!:)
цитирай
31. tota - Има на какво да се възхищаваме ...
17.10.2011 09:30
Благодаря за докосването до един цивилизован свят ...

Хубав ден!
цитирай
32. kometapg - tota
17.10.2011 16:25
Удоволствието е мое! Благодаря ти, че се отби и се разходи!:)
цитирай
33. makont - Тук има атмосфера!
18.10.2011 12:51
Красиво и подредено, място с история и бъдеще. Приятно ми беше да се поразходя и аз. Хубав вторник!
цитирай
34. kometapg - makont
18.10.2011 21:33
Място, изпълнено и с история, и с уют, и с романтика! Радвам се, че беше тук!:)
цитирай
35. mariposatracionera - Благодаря ти , Светле!
19.10.2011 13:43
Голяма красота, дваж по - голяма чистота.
И зелено, зелено!
цитирай
36. kometapg - mariposatracionera
19.10.2011 17:37
Така е Галя! Насищаш си очите с красота! Благодаря ти, че се отби! Желая ти хубава вечер!:)
цитирай
37. stoineff - По време на разходката..
20.10.2011 13:31
чак ме хвана яд, че не е слъчево в Залцбург.
цитирай
38. kometapg - stoineff
20.10.2011 17:41
И мене също! Но важното, че не валеше дъжд! Тогава нямаше да има и тези снимки! Благодаря ти, че беше тук и се разходи! Поздрави!:)
цитирай
39. scarlety - Добро утро!
26.10.2011 07:49
Обичам пътешествията,а твоят разказ и снимки са истинско удоволствие!
Поздрави!
цитирай
40. kometapg - scarlety
26.10.2011 10:44
Благодаря ти! Много се радвам, че ти е било интересно!:)
цитирай
41. dorichela - Страхотно място:) Благодаря за ...
29.10.2011 10:42
Страхотно място:) Благодаря за разходката!
цитирай
42. kometapg - dorichela
29.10.2011 14:50
Така е! Радвам се, че сподели! Желая ти хубави почивни дни!:)
цитирай
43. injir - Чисто, подредено, свежо. Как пазят ...
30.10.2011 11:13
Чисто, подредено, свежо. Как пазят тези хора всичко, което имат! Благодаря за разходката!
цитирай
44. kometapg - injir
30.10.2011 12:34
Така е! А всичко е до култура и възпитание! Може би при нас куцат и двете неща! Благодаря ти, че се разходи с мен!:)
цитирай
45. injir - Култура, възпитание, манталитет. ...
30.10.2011 22:16
Култура, възпитание, манталитет. Така е. И закони. И глоби. За всички.:)
цитирай
46. kometapg - injir
30.10.2011 23:17
Така е! Тъжното е, като се върнеш тук и направиш сравнението! Поздрав и успешна седмица!:)
цитирай
47. razkazvachka - Приказка!
08.11.2011 01:03
Браво на тебе - разкошни, ясни снимки.
цитирай
48. kometapg - razkazvachka
09.11.2011 00:55
Благодаря ти! Стана ми приятно от хубавите ти думи, и че отново си тук! :)
цитирай
49. 4aiotgluhar4e - :)))
13.11.2011 18:06
Дойдох пак да се порадвам на Залцбург и установих, че магията ме е поотпуснала и мога да напиша нещо :)

Обожавам този град! Не е изключено в някой предишен живот да съм живяла там :) И е парадоксално, но не обичам Моцарт, а обичам града. Оособено ме впечатлиха снимките на крепостта, на които има чаровни малки детайли - балкончета, фенери, гербове, цветя. И аз снимам такива неща и много ме радват.

Благодаря за прекрасната разходка! Пак ще дойда :)
цитирай
50. kometapg - 4aiotgluhar4e
18.11.2011 01:29
И за мен малките детайли правят нещата още по-красиви! Затова обичам да им обръщам внимание!:)
Много ми е приятно, че си тук! Винаги си добре дошла! Може скоро пак да се разходим, но вече на друго място! Поздрави!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kometapg
Категория: Други
Прочетен: 1211304
Постинги: 127
Коментари: 2653
Гласове: 16807
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930