Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2011 14:32 - Разговор
Автор: kometapg Категория: Други   
Прочетен: 7042 Коментари: 26 Гласове:
35


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Здравейте скъпи приятели, напоследък рядко помествам нещо в блога си,  но не ви забравям. В този есенен ден  ви представям един от последните си разкази. Надявам се да ви хареса.
       image
Разговор

      Слънцето хвърляше своите закъснели лъчи сред клоните на дърветата. Тук-таме се отротваше по някой лист и като златна ладия се спускаше на земята. На пейката седеше стар човек. Ръката му безпомощно лежеше върху грохналото му тяло. Попрегърбената му снага поемаше жадно слънчевите лъчи. Може би това бяха последните хубави есенни дни и след тях зимата щеше да помете останките на есента и да влезе във владение. Но тези последни слънчеви ласки радваха неимоверно душата на стареца. Тя напираше да излезе от тази остаряла и рухнала обвивка и да направи хиляди неща.
-Ех, старче.- въздъхна тя. Как ми се иска сега да тръгна нанякъде. Просто ей така. Да се кача високо в планината, да пръсна поглед сред тази красота и да извикам с цяло гърло. После да потопя ръце в някой бистър планински поток и да пия жадно до насита чиста и студена вода. И накрая да се поскитам някъде свободно. Да бъда част от всичко около себе си.
- Ех, ти! Само за това си мислиш! – отговори й старото и немощно тяло. Нима не се насити толкова години? Нима не видя твърде много неща? Нима не получи от живота, както добро, така и зло, че още продължаваш да искаш? Аз изпълнявах всички твои желания до едно, но ти все искаше и искаше, и рядко се  вслушваше в моите молби. Когато бяхме млади всичко беше различно. Бяхме като едно неразривно цяло. Твоите желания бяха и мои. Аз споделях всичките ти емоции и ги следвах. Каквото ти искаше, аз също го желаех и беше толкова лесно. С теб срещнахме първата любов. Обичахме, мразехме, взаимно горяхме във всичко. Извървяхме толкова дълъг път.... И винаги бях с теб, макар понякога да беше твърде неразумна, но винаги ти се подчинявах. Ти желаеше всичко да бъде твое и с цената на много усилия, го постигаше. А и на мен не ми костваше много. Просто го можех, а и аз го исках. Но до един момент, когато нещо стана с мен и лекотата, с която правех всичко изчезна. Но ти продължаваше да искаш и не се вслушваше в това, което ти казвах. Беше луда глава. Тогава аз не издържах и рухнах.

- Ти само знаеш да ме укоряваш за моите желания и грешки- отвърна му душата. Аз нямам спирачки! И никога не съм имала. Искам да живея! Да творя! Да бъда! Не съм се предала! За какво си ми ти? Една стара и изсъхнала обвивка. И само болиш?! Измъчваш ме! Ограничаваш ме! Задушаваш ме! Скоро може да се разделим и аз ще поема по желания от мен път, а ти ще изгниеш само.

   Едно пожълтяло листо падна върху главата на възрастния човек на пейката. На съседната седнаха двама влюбени и около тях настана весела глъчка. Старецът отвори очите си и ги погледна с помътнял поглед, но младите не го забелязаха. Светът за тях имаше други измерения.

-         Старче! Виждаш ли! – обади се отново душата. Спомняш ли си тези мигове?

-         Да! Беше хубаво! А сега с теб примирено гледаме.- отвърна тялото и тежко въздъхна.

Изведнъж през градинкага долетя детски  глас:

-         Дядо! 

  Избледнелите старчески очи светнаха. Едно малко момченце се спусна към възрастния мъж. Цялото съзнание на стареца се съживи. Ръцете му се разпериха за прегръдка и поеха ръчичките на малкото създание.
Душата заликува и изля към малкото човече цялата обич, която се беше насъбрала в нея.
 






Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Здравей , Светла ... Много хубав разказ .
27.11.2011 14:46
Разговорите с душата ... до болка познати и истински .
...Душата заликува и изля към малкото човече цялата обич,
която се беше насъбрала в нея...
Вълнуващ финал .
Поздравления !
цитирай
2. ivankalilova - Благодаря, Светле за чудесния р...
27.11.2011 15:24
Благодаря, Светле за чудесния разказ, и за прашинките в очите благодаря , и за прекрасната песен благодаря!
Сърдечни поздрави!:)))
цитирай
3. hristo27 - Браво! История с чудесен край.
27.11.2011 16:30
Браво! История с чудесен край.
цитирай
4. kleopatrasv - За душата ни няма никакви граници и ...
27.11.2011 16:56
За душата ни няма никакви граници и всички наши желания ще бъдат сбъднати само от нея. Колкото до физическите ни ограничения да достигнем до нещо, то това е неумолим жесток природен закон.
Хареса ми разказа. Поздравявам те, Светле!
цитирай
5. kometapg - stela50
27.11.2011 17:03
Разговорите със себе си, понякога са толкова трудни! Благодаря ти! Твоето присъствие за мен е удоволствие!:)
цитирай
6. kometapg - ivankalilova
27.11.2011 17:04
И аз ти благодаря, че си тук и почувства! Поздрави!:)
цитирай
7. kometapg - hristo27
27.11.2011 17:08
Ех, ако можеше повече житейски истории да са с такъв край! Благодаря ти, че сподели!:)
цитирай
8. kometapg - kleopatrasv
27.11.2011 17:13
За душата ни няма граници! В толкова възрастни хора живее млад дух, а за съжаление в сила е и обратното! Радвам се, че беше тук! Благодаря ти!:)
цитирай
9. injir - Хубаво е, че има надежда. Поздрави!
27.11.2011 19:41
Хубаво е , че има надежда. Поздрави!
цитирай
10. kometapg - injir
27.11.2011 21:20
Надеждата дава живот! Благодаря ти, че се спря! Хубава предстояща седмица!:)
цитирай
11. megg - Хармонията ...
27.11.2011 21:52
между душата и тялото понякога е по - трудно постижима, но я има. И е така хубаво, когато копнежите на душата се приютят в тялото, запазило дара да се радва на живота. Въпреки годините, въпреки ...
Поздравления за хубавия разказ, Светле! :)
цитирай
12. kometapg - megg
27.11.2011 22:17
Много си права! Благодаря ти за хубавия коментар!:)
цитирай
13. desilazarova - Много интересно написано! А краят ...
27.11.2011 22:57
Много интересно написано! А краят наистина е много топъл и хубав!:)
цитирай
14. kometapg - desilazarova
28.11.2011 00:25
Радвам се, че така мислиш! Благодаря ти!:)
цитирай
15. makont - Всяко време има своите радости,
28.11.2011 10:33
стига да можеш да ги усетиш. Хубав разказ, поне ми звучи оптимистично. Усмихната и спорна седмица!
цитирай
16. monaliza121 - Душата остава вечно млада, с пориви ...
28.11.2011 19:02
Душата остава вечно млада, с пориви и желания.
Хареса ми разказа и музиката, без съмнение!:))
Поздрав!:)
цитирай
17. kometapg - makont
28.11.2011 20:51
Трябва да умеем на ценим всеки миг. Много често подценяваме малките хубави неща, които ни се случват в гонене на големите, които може и да не станат! Спорна седмица и на теб! Благодаря ти!:)
цитирай
18. kometapg - monaliza121
28.11.2011 21:09
Така е! Благодаря ти за хубавия коментар! Пожелавам ти успешна седмица!:)
цитирай
19. mariposatracionera - До сълзи трогващо, Светле.
28.11.2011 22:24
Тук сме, докато сме нужни и обичани, особено от най - малките.
Благодаря ти!
цитирай
20. thefaceoftheshadow - Както казах и преди...
28.11.2011 23:57
...разказът е много хубав! Поздрави!
цитирай
21. kometapg - mariposatracionera
29.11.2011 00:35
А това е смисълът на живота ни, колкото и някои хора да го заместват с други неща! Благодаря ти! Радвам се, че ти хареса! :)
цитирай
22. kometapg - thefaceoftheshadow
29.11.2011 00:41
Знаеш, че ценя мнението ти! Радвам се, че отново сподели! Благодаря ти!
цитирай
23. sparotok - край и обновление
29.11.2011 18:10
Хареса ми разказа ти, а Краят е просто прекрасен!

Поздрави!
цитирай
24. kometapg - sparotok
29.11.2011 20:47
Благодаря ти за тези хубави думи! Радвам се, че ти хареса!:)
цитирай
25. sparotok - песен
30.11.2011 07:30
kometapg написа:
Благодаря ти за тези хубави думи! Радвам се, че ти хареса!:)


Хареса ми разказа ти, дори ми напомни за думи от една хубава песен- "Нали с децата ни света се обвновява всеки път, за туй е млад този свят..."

Нищо не е вечно, но и нищо не умира напълно, просто продължава съществуването си под друга форма...

Поздрави!
цитирай
26. kometapg - sparotok
30.11.2011 16:48
И точно това е най-хубавото, обновлението и новия живот! Благодаря ти отново, че сподели! Желая ти хубава вечер! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kometapg
Категория: Други
Прочетен: 1210940
Постинги: 127
Коментари: 2653
Гласове: 16805
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930